Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg
Nu har jag letat fram spelet Trainz 2010 och när jag installerade det så kom frågan upp: Om jag vill installera spelet som stand alone eller som en addon till befintligt spel. Jag sa Ja till det sistnämnda. Tydligen så lades spelet in under Trainz 2012 därför att jag har nu en genväg på skrivbordet som säger Launch TS2010 och det som kommer upp är då Trainz 2012 (!). Stolparna syns och är på plats! Det som borta är STW Plattformsplines. Där är det vita streckade linjer istället. Det syns som röda utropstecken i CM.
Felmeddelandet är:
Warning: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.7 are no longer supported.
Error: The Tag 'height-range' is not permitted within a container of type 'obsolete-track'.
Warning: Required container 'thumbnails' is missing.
Alltid bekymmer och problem när man skall konvertera om något från tidigare versioner av Trainz till det senaste spelet.
Det här problemet har vi alla (?) drabbats av, i alla fall är det så för mig.
Skall prova på att köra Plattformsfixet en gång till och sedan köra en Database Repair.
Hälsningar
|
Jag undrar om inte det är att be om bekymmer att installera ihop de här olika versionerna? Du kanske borde köra med dem som stand alone istället?