Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-11, 19:05   #4
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Att byta terrängtextur i en befintlig rutt är inga problem om man har nya nerladdade och installerade. T.ex. UKTS texture pack. Problemet är att texturerna heter inte samma sak så det kommer bli nya marktexturer om du redan målat backen med standardtexturer. Har man bara standard grönt gräs på hela rutten är det inget problem, då är det bara måla på med de nya.
För att byta i en befintlig rutt krävs det att du öppnar RouteProperities.xml i din ruttmapp och leta reda på den raden som heter TerrainBlueprint. Byt sedan informationen till:

<TerrainBlueprint>
<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
<Provider d:type="cDeltaString">UKTS_FP</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Terrain_Textures</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">TextureSets\Complete_v1.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
</TerrainBlueprint>

I detta fall till UKTS_FP texturer.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat