Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-11, 10:45   #6
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekv Visa inlägg
Bästa Nisse!
Jag har följt din heroiska kamp mot olika versioner av Trainz och olika operativsystem. Om jag får ge dig ett gott råd - utifrån min yrkeserfarenhet - "Kill your darlings". Det betyder ungefär att rensa bort onödigt och tyngande bagage (ambitionen att gör allt så verklighetsnära som möjligt). Gör allt arbete för dig, i första hand. Du behöver inte göra allt super-perfekt som du låter oss andra få ladda upp. Det du har gjort är fantastiskt. Det räcker med att spår, stationsplatser och terräng finns. Resten lägger varje användare i efter egen håg ändå. Så har i alla fall jag gjort.
Vänligen
Att bygga en bana som skall läggas ut är en balansgång; dels med tanke på dom som bara vill köra och inte somna bakom spakarna, dels med tanke på dom som vill bygga vidare. Den balansen vill jag uppnå och därför är verktygen att jobba vidare viktiga. Det tynger.

Spår, bangårdar och signaler ger jag inte avkall på - men annars tillåter jag mig fusk - exempelvis standardiserad terräng och inte bygga upp samhällen vid stationerna. Detaljer tynger.

Signaler älskar jag men roligast är rekonstruktioner. Två stycken har jag gjort i cabbanan och två i den kommande. Dom tynger - men lite nöje unnar jag mig.

Flugor avskyr jag.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat