Citat:
Ursprungligen postat av lan
... ger mig lov att ladda upp två av hans bilder på Tp-hytten. Och nu behöver jag hjälp av ER som vet något om reglagen, instrumenten, knapparna och vad det står på skyltarna!
Det är två bilder med röda siffror på:
1. Tp Reglage (referera till TPR)
2. TP Instrument (referera till TPI)
Jag skall lägga upp detta på JHF också, så kanske jag kan bygga en riktig Tp-hytt, men det beror på vad jag kan få reda på !!!
|
Bild Nr 1:
Nr1: Dibroventilen, måste hållas nedtryckt för att fungera, förs framåt för att få loket att köra.
Förs dibroventilen tillbaka så fungerar den som lokbroms.
Nr3: Tyfon
Nr4:Hydralväxel, måste läggas i för att loket ska gå att köra, man slänger ur hydralväxeln när loket står stilla.
Nr5:Körriktningsväljare
Nr6: vill minnas att det är ett Motorstopp, motorn går även att stoppa via ett stopdon som hänger vid svänghjulet.
Bild Nr 2:
Nr1-4: Kranar för manövrering av vindrutetorkare.
Nr 5: Vill minnas att det ska vara instrument för batterispänningen.
Nr6: mätare för huvudbehållare.
Nr7: Huvudledningstryck
Nr8: Kan vara smörjoljetryck? Osäker dock.
Nr10: knapp för taklampa
Nr11: tror den är för belysning inne i motorrummen i A och B huv, kan var fel dock.
Nr12: Knapp för kompressor, används för att ladda startluft till lufttankarna i B huven när dessa är öppna.
Nr13: tror det ska vara bränslepumpen.
Nr16: Hastighetsmätare.
Nr19-22: Knappar för att kontrollera ljusbilden på loket (Kommer inte ihåg i exakt vilken ordning men har snart bilder på det för egen del)
Värt att tänka på är att A och B panel skiljer sig, har olika mätare och på B panelen finns en strömställare som måste slås om före loket ska startas för att batteriet ska ge spänning.
Har tagit med det på bilderna som jag kommer ihåg som man oftast kollar på vid bruk av T23:an, om du undrar något om uppstart eller olika system i loken så hör av dig via PM, har arbetat en hel del med T23 så har rätt bra koll på hur loken fungerar.