Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-22, 10:24   #40
Rekin
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: GBG
Inlägg: 44
Arrow

Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
Vad jag gjort är att ändra i ENDAST config filen och i gs (script) filen. Detta kan du göra med t.ex notepad eller annan lämplig editor.
Observera att det INTE bara är att lägga till ovan kommandon (från din kommentar), utan MYCKET mera måste göras i gs filen.
Det jag gör kan säkert läggas in på polska,tyska diesellok osv. Dock bör dessa lok sen tidigare inte innehålla några
alltför avancerade skript. Om så är fallet är man tvungen att komplettera befintlig skript med det jag har gjort.......
Tag t.ex det polska dieselloket som i sitt skript innehåller ljusväxling => Då får jag lägga till kod från mitt skript till detta. Inte alltid lätt, men kan gå......
Har egentligen inte funderat så mycket på detta. Kanske finns lättare sätt.
Koden kommer ju så småningom att läggas in i STL biblioteket.....

Själv har jag nu testat ut skriptet på yo1s, yb06, T41 och Z.
På dessa maskiner var det "lätt" att lägga till skriptet.
Vad gäller T43,T44 och RC vet jag inte, då jag inte har dem på mitt TS2010.
Vovven47 det jag hade tänkt mig var att implementera dessa i "statist" tåg , dessa är tex x10-14, Ma, t43, gamla t44, dvs alla "gamla" modeller som är "lowpoly" som jag har fått att fungera felfritt i trs2010.

Men efter att ha läst hur man gör för att få det att fungera så vet jag ej om jag klarar av det själv, sen så tror jag inte ens dessa lok har några skript filer (trycker på "skript" i content creator) får upp ett fel meddelande om att det inte finns någon skript fil

I vilket fall som helst så är det uppskattat att ni lägger tid på detta, ska bli kul att se hur detta utvecklas.

Mvh/Rekin
Rekin besöker inte forumet just nu   Svara med citat