Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-15, 03:58   #14
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

I det här fallet så tycker jag att du ska ge ut den utan att behöva känna dig som en skurk. Gör som N3V gör, dvs skit i vem upphovsmannen är.

Men om du vill vara lite ödmjuk och vill ge kredit till upphovsmannen, så ska du ange detta tydligt i både config och i din text när du presenterar ditt objekt. I ditt/vårt fall så skulle jag vilja kalla det "No Nonsense License", den licens som vi inom STLEB står för.

EDIT: Men ladda inte upp den till DLS! Hemska tanke...

OT: Vi kan väl göra som ekankal har gjort. Göra reklam för vårt forum och presentera nyheter under rubriken "Trainz - Swedish" i Aurans forum. Detta har visat sig gett resultat. Jag har i alla fall fått många frågor (privat) om hur mina objekt fungerar, den senaste tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag har kollat lite om Auran Krokodil:

Den första som laddades upp till DLS var en brun Be6/8 II till PreTrainz 3 år 2002 som kallades Auran Krokodil.
Som contact website står "Virtualtrainz", som inte finns, och som contact email "Auran Helpdesk". Konstruktör var någon "VaughanK" som inte längre finns.
Året efter kom detlev20 med sin Auran Krokodil som är nästan identisk med den första, vad gäller mesher och texturer.
Hade detlev20 tillstånd av VaughanK? Nämns ingenstans!

Båda dessa är gamla ruckliga saker som inte fungerar till 100%. Texturerna är utvecklingsbara men nåt tillstånd lär jag aldrig få så jag kommer nog att ge upp kampen mot Aurans (N3Vs) "idiocrasy".

Att göra en ny krokodil helt från scratch och göra nya texturer är ett helt
onödigt jobb när underlag finns.
Men vill nu Auran ha det så, så får dom inga nya modeller av mig i framtiden!!!!

En förbannad och besviken:
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-12-15 klockan 11:20.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat