Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Det ligger mycket i vad LAn skriver. I min Svensk cab-bana är lokföraren huvudperson och denne ser inte långt in i skogen. Det innebör att cabbanan bestor till 60 procent av en baseboards bredd och resten till två baseboards bredd (sjöar, bangårdar och där banan går nära gridlinjen). Skogen är standardiserade och går snabbt att lägga ut. I mitt nuvarande bgygga är jag alltför frikostlig med skog och tillbehör, vilket datorn märkt av.
Nisse
|
Vi är medvetna om prestanda frågan men själva tanken med DONJ är inte en CAB-bana utan mera en körbana där själva industrierna spelar en stor roll.
Vi vill gärna ha lite sikt runt banan också, att begränsa oss allt för mkt känns inte helt bra. Man kan ju också tänka sig att man släpper en slimmad version av DONJ med färre baseboards senare - något som är svårare att göra åt andra hållet.
Exakt vart vi landar är väl ännu inte helt bestämt men varken jag eller björnl har direkt upplevt att vi har prestanda problem när vi kör DONJ.