Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Riktigt snyggt, Lennart.
Bara en fundering, angående luftledningen. Någon som vet, om det är samma höjd på luftledningarna i Schweiz, som i Sverige??? Om så inte är fallet, så blir jag nyfiken på, Vad Lennart riktar in sig på, svenskt eller schweizisk höjd. Själv håller och hoppas jag på, att det i såna fall blir schweizisk höjd, då det är ett schweiziskt lok.
EDIT: Bara en fix idé, om det nu skulle råka vara två olika höjder. Skulle det kunna gå, att ändra höjden på något sätt via Properties-rutan. Så att man skulle kunna ha en svensk variant och en schweizisk variant med höjden. Om det nu, är någon höjdskillnad på dom olika luftledningarna.
|
Kontaktledningarna ligger på 5,5-5,6 m höjd ovan spåret i åtminstone Sverige, Tyskland och Schweiz, jag gissar att den höjden gäller allmänt på kontinenten (Storbritannien har säkert valt en annan höjd, kanske Frankrike också

). Lite variation på höjden förekommer, lite högre vid järnvägsövergångar, lite lägre i tunnlar. Men strömavtagarna är ju fjädrande, så det är inget problem.
Håller för övrigt med alla föregående talare: Mycket snyggt lok, Lan!