Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Nope, jag har inte ens hunnit lägga på den stabila releasen än...
På vilket sätt fungerar inte signalerna?
Fungerar de tidigare svenska signalerna?
På version 0.7 noterade jag att ljusöppningarna var felorienterade, men tog inte så stor notis då eftersom det jobbades med signalerna hos utvecklarna. Men, nu är det nog dags att försöka fördjupa sig i vad som inte lirar
|
I princip alla signaler står i rött, men i körmonitorn visas grönt.
Jag försöker köra JBJ2 med dina signaler.
Av det lilla jag testat hittills så verkar de äldre signalerna i t.ex. NMJ fungera.
Detta är felmeddelandet från OpenRailsLog.txt (jag tror att det handlar om signaler men är inte säker)
Information: sigscr.dat
Error: System.ArgumentOutOfRangeException: Index och längd måste referera till en plats inom strängen.
Parameternamn: length
vid System.String.InternalSubStringWithChecks(Int32 startIndex, Int32 length, Boolean fAlwaysCopy)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.findEndIfBlock(List`1 FEIScriptLines, Int32 index)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.processScriptLines(List `1 PSLScriptLines, Int32 index, IDictionary`2 LocalFloats)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.SCRConditionBlock..ctor (List`1 CBLScriptLines, Int32 index, List`1 endindex, IDictionary`2 LocalFloats)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.processScriptLines(List `1 PSLScriptLines, Int32 index, IDictionary`2 LocalFloats)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.SCRConditionBlock..ctor (List`1 CBLScriptLines, Int32 index, List`1 endindex, IDictionary`2 LocalFloats)
vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts..ctor(List`1 ScriptLines, String scriptnameIn)
vid ORTS.SIGSCRfile.sigscrRead(StreamReader scrStream, IDictionary`2 SignalTypes)
vid ORTS.SIGSCRfile..ctor(String RoutePath, IList`1 ScriptFiles, IDictionary`2 SignalTypes)
vid ORTS.Signals..ctor(Simulator simulator, SIGCFGFile sigcfg)
vid ORTS.Simulator.Start()
vid ORTS.Program.<>c__DisplayClass8.b__7()
vid ORTS.Program.Start(UserSettings settings, String[] args)
vid ORTS.Program.Main(String[] args)
Jag måste tyvärr åka till jobbet nu, men jag ska undersöka lite mer noggrant i kväll.
Jag blir väldigt glad av att höra att du funderar på en fortsatt utveckling av dessa.

mvh .... Mats