Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-21, 18:05   #13
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard På spåret ...

... och utan några större problem annat än att jag saknar Svenolov. Ty dessa vagnar , speciellt den vagn som innehåller balkarna, behöver skriptas !!! (*)
Den animation jag gjort sköter variationen av balkarnas sidoläge (+/- 20 cm) samt de 5 olika breddlägen som finns mellan insidorna på balkarna (2,63, 2,8, 2,97, 3,14, och max. 3,6 m). Lastpunkten a.load0 ligger "klistrad" vid vänster sidobalks insida vid animationen. Som last finns en Trafo på 180 ton som heter "Q51 Transfomator till Trafovagn" och går att lasta i propertyrutan. En Texturegroup är förberedd för ommålningar. Slutljusen fungerar enl. Svenolov-standard men strålkastarna på Bärvagnen fungerar inte.

Om ni i Config till Q51 Balkar sätter "animation-loop-speed" till 0 så stänger ni av animationen av balkar och kranar. Den är 1 nu för att testa att allt funkar.

(*) PM. till Svenolov för framtida "lustfyllda" Transformatortransporter över "Hardangervidda":

Balkanimationen är över 500 frames:

frame 0: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m
frame 50: t.v. 0.2 m, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m
frame 100: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m
frame 150: t.h. 0,2 m, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m
frame 200: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m
frame 250: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,80 m
frame 300: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,97 m
frame 350: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 3,14 m
frame 400: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 3,60 m
frame 499: Mittläge, avstånd mellan balkarnas insidor 2,63 m

(*)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120921_0001.jpg (172.8 KB, 134 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat