Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-15, 22:14   #1
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard TRAINZ 50x50 TÄVLING

Titeln säger allt, men här är lite info ändå.

Idag när jag satt på tåget hem så fick jag en rolig idé, min tanke var att bygga någon form av scenario eller "rutt" på en yta av 50x50 meter i Trainz.
Och för att göra saker och ting lite mer intressanta så tänka jag göra en "tävling" av det hela.

Regler och info: Tanken är då att man ska bygga något på en yta av 50x50 meter. (Trainz meter).
Man behöver inte bygga något som är tåg relaterat, man kan tex bygga ett scenario, som en bilkrock eller en gård eller ett butiks område. Bara fantasin sätter gränser!

För att bevisa att det man har byggt är på en yta av 50x50 meter så måste man lägga upp en "skyview" bild.
Som denna bild:


Dessutom så behöver inte ytan på 50x50 meter vara sluten. Med andra ord: det är okej om "rutnätet" syns runt omkring bygg ytan eftersom att bidraget kommer endast bli "dömt" efter bygg ytan. Så om man bygger något utanför bygg ytan så kommer det inte att räknas med i bidraget.

Alla bidrag måste in innan den 20de oktober. (Bilder alltså, man behöver inte lägga upp sitt bidrag. En drös bilder blir precis lika bra!)

Alla bidrag som kommer in efter den 20de kommer inte att vara med i tävlingen.

Man får endast tävla med ett bidrag. När du lägger upp bilderna på ditt bidrag så skulle även en förklaring till vad det är du har byggt eller försöker efterlika är för något.

NOTERA ATT DETTA ÄR EN RUTT BYGGAR TÄVLING OCH INTE EN 3D DESIGN TÄVLING!
Går denna tävling bra så kanske jag eller någon annan komma på fler sätt att tävla på i framtiden.

Röstning: Röstningen börjar den 21a oktober och tar slut den 28de oktober. Röster som kommer inte efter det datumet kommer inte att räknas med i resultatet.

(Passa även på att rösta nu om du tycker att denna tävling är en bra idé och om du skulle vara intresserad över att delta i denna eller andra former av tävlingar framöver.)

Tack för eran tid och börja bygg!
__________________
rely besöker inte forumet just nu  
Svara med citat