Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-28, 19:26   #11
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Jag blir ibland lite avundsjuk på din och björnls process som är sjuttioelva gånger lättare än min process för att få ni något i Trainz.... jag tror även Korvtiger har en bättre process.

Jag måste nämligen först göra hela grejen färdig, med UV mapping och allt, i mitt 3D program som är Truespace. Därefter måste jag exportera det till antingen 3DS eller Collada. Om jag får för mig att exportera till Collada måste jag först dessutom öppna filen i en nyare version av Truespace än den jag normalt använder för att sedan importera den i en äldre (2.4) version av Blender.
Om jag kör 3DS kan jag importera den direkt i Blender 2.6x... därefter måste jag kolla att texturfilerna ligger rätt. Sen kan jag exportera det hela till Trainz...

Vad jag säger är att det måste vara ganska praktiskt att bara kunna göra en snabb export till Trainz för att kolla att allt ser bra ut som du har gjort här. Bra jobbat för övrigt!
Nej, det låter inte kul. Hoppas Korvtiger kan ge dig några tips för Blender är inte mitt bord och inte bjornls heller !

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat