Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 23:24   #1503
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Detta kanske skulle passa i pisstråden eftersom det kanske egentligen är något tråkigt.

Hursom; Har haft en otroligt fin dag med SSU-Gävle och SSU-Sandviken, med ett bord på stortorget där man kunnat stanna upp, prata och tända ett ljus för drabbade efter massakern i Oslo och på Utøya i Norge. Även om det blåste lite grand vilket gjorde ljusen svåra att tända, var det en fin eftermiddag. Och när lågorna från ljusen slocknade, tar vi så vidare den lågan in i själen och låter den brinna i hjärtat. Dagen avslutades sedan med att vi i lokalen såg den otroligt fina minneskonserten på storbildsskärm.

22 juli 2011 är en dag jag aldrig någonsin kommer glömma. Det är en dag som för evigt kommer att minnas och sörjas.
Jag kommer aldrig någonsin glömma de facebookuppdateringar, sms och andra meddelanden som lämnades från Utøya den eftermiddagen och kvällen - och jag kommer för evigt minnas de ungdomar som så brutalt mördades för att de stod upp för alla människors lika värde.
Och jag kommer aldrig sluta kämpa för vad de människorna kämpade för; ett solidariskt och demokratiskt samhälle.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat