Malletfråga - STL systemet och LOD?
Hej
Nu kommer dom, dvs. Malletfrågorna.
Jag använder just nu No 2 Upland för att förbereda tekniker jag skall ha på malleterna.
Den första är LOD (Level of detail) för det kommer Malleten absolut att behöva.
Jag har gjort en version av Upland med två LOD nivåer och allt fungerar fint... utom en grej. Det hänger ihop med STL scriptsystemt (tror jag.. kanske?)
STL funktionaliteten fungerar fint med LOD uton en sak som har slutat att fungera som det skall för mig och jag kan inte begripa varför.
Det är byte av riktning på slutljus i CAB mode. Jag hoppar in i hytten och trycker Alt+C och färdrikningen ändras.
Som framgår av bilderan beter sig den röda coronan som den skall och hoppar mellan ändarna på rätt sätt.
Men meshen för det röda slutljuset gör inte som det skall utan den visas i båda ändar hela tiden??? varför fungerar det ena men inte det andra det är det som jag blir förvirrad över.
==Configen i valda delar===
username "DONJ No 2 Upland Anglok"
engine 1
fonts 1
light 1
nightmode "lamp"
light_color 233,233,100
mass 16970
enginespec <kuid2:564419:1104:1>
enginesound <kuid:564419:1067>
hornsound <kuid:564419:1182>
interior <kuid:564419:1164>
category-class "AS"
description " bla bla bla"
kind "traincar"
author "Bjorn Lindell"
contact-email "bjorn.lindell@uvfk.org"
license "Free for noncommercial use"
category-region "SE"
category-era "1880s;1890s;1900s;1910;1920s;1930s"
high_beam_value 1,0.5
low_beam_value 1.5,0.75
use-coupler-sounds 1
real-engine 1
trainz-build 3.1
max-coupler-gap 0.005
script "n5.gs"
class "N5"
mesh-table
{
default
{
mesh "body.lm"
auto-create 1
animation-loop-speed 1
effects
{
textures
{
kind "texture-replacement"
texture "DONJ No 5 texture.texture"
}
a_backlight_red
{
kind "attachment"
att "a.bakljusfram"
default-mesh <kuid2:564419:1272:1>
}
b_backlight_red
{
kind "attachment"
att "a.bakljusbak"
default-mesh <kuid2:564419:1272:1>
}
a_slutljus_0
{
kind "corona"
att "a.bakljusfram"
directional 1
object-size 0.08
texture-kuid <kuid2:564419:1273:1>
}
b_slutljus_0
{
kind "corona"
att "a.bakljusbak"
directional 1
object-size 0.08
texture-kuid <kuid2:564419:1273:1>
}
driver
{
kind "attachment"
att "a.driver"
default-mesh <kuid2:564419:1271:1>
}
}
}
a_koppel
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "koppel_up.im"
anim "koppel_up.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}
b_koppel
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "koppel_up.im"
anim "koppel_up.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}
a_luft_0
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "luft_0_anim.im"
anim "luft_0_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}
a_luft_1
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "luft_1_anim.im"
anim "luft_1_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}
b_luft_0
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "luft_0_anim.im"
anim "luft_0_anim.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}
b_luft_1
{
mesh-asset <kuid:67375:100437>
mesh "luft_1_anim.im"
anim "luft_1_anim.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}
shadow
{
mesh "shadow/DONJ_No2_lok_shadow.im"
}
}
queues
{
load-coal
{
size 340
initial-count 200
product-kuid <kuid:44179:60013>
}
load-water
{
size 1200
initial-count 900
product-kuid <kuid:-3:10004>
}
}
allt om smoke borttaget
thumbnails
{
0
{
image "screenshot.jpg"
width 240
height 180
}
1
{
image "icon.jpg"
width 128
height 64
}
}
bogeys
{
0
{
bogey <kuid2:564419:1141:1>
reversed 0
}
1
{
bogey <kuid2:564419:1140:1>
reversed 0
}
}
script-include-table
{
mscommonsource <kuid:177292:209000>
}
extensions
{
}
kuid-table
{
lopbogey <kuid2:564419:1140:1>
drivbogey <kuid2:564419:1141:1>
backlight_red <kuid2:564419:1272:1>
corona_red <kuid2:564419:1273:1>
enginespec <kuid2:564419:1104:1>
enginesound <kuid:564419:1067>
0 <kuid:-3:10191>
1 <kuid2:564419:1271:1>
stl_koppel <kuid:67375:100437>
texture_asset <kuid:564419:1276>
mstrainmonitor <kuid:177292:204091>
mscommonsource <kuid:177292:209000>
}
kuid <kuid2:564419:1142:1>
__________________
MVH / BjörnL
Senast redigerad av bjornl den 2012-07-10 klockan 14:05.
|