Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-06, 16:00   #17
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Jag vill verkligen inte ha det via steam... RW2 flöt bra på min dator, RW3 fungerar inte alls. Steam tvingar på en senaste versionen även om man inte vill uppdatera...
Det är faktiskt inte helt sant.
Man kan faktiskt välja att sätta programvaran till att inte uppdatera till exempel, railworks, automatiskt, utan bara göra det när man själv vill.

Finns stora fördelar med att sälja via steam, både för användaren och för utvecklaren, då det blir lättare för användaren att centralisera sitt förråd utav spel och där med också ha tillgång till det över allt, och utvecklaren får ett smidigt, centralt sett att få ut uppdateringar, men även få feedback och referenser.

Stora nackdelarna är dock att det är klumpigt för folk att sätta sig in i hur programvaran fungerar och att man behöver använda sig av en extern programvara för att komma åt spelet ifråga.

Dock hade jag gärna sett att fler spel hade legat på en centraliserad tjänst såsom steam då det är en rätt välfungerande tjänst, till skillnad ifrån andra som erbjuder samma service, så som Origin som tillhandahålls utav EA.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat