Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-15, 19:12   #7
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Installera om Windows kommer inte att hjälpa tror inte jag. Vad jag tror kan vara felet som jag själv haft vissa problem med är programmappens namn. På svenska Windows heter den "Program"/"Program (x86)" men i engelska heter den "Program Files"/"Program Files (x86)". Namnen kan ställa till ordentliga problem beroende på om installationsprogrammet letar efter mappens namn på svenska eller engelska, om den letar efter namn eller "egentligt namn"(vissa installationsprogram säger att sökvägen heter även Files, även då den heter bara Program, och det fungerar fortfarande helt korrekt). Oftast klarar den av det ändå, men jag märkte av på den tiden då jag körde XP att en del program inte hittade rätt, utan skapade en egen "Program Files"-mapp. På Win7 har jag inte upptäckt något liknande än, men vissa problem med gamla och nya mappnamn på engelska/svenska kan uppstå. Till exempel då användar-mappen/mina dokument bytt (engelska)namn mellan XP och 7:an, vilket kan förrvirra när man letar filer genom program som har problem med namn och språk (Blender är ett exempel).

Jag tycker nog istället att du ska kontakta de som gjort rutten och rådfråga dem.