Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-03, 14:00   #4
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Jag får rätta munnen efter matsäcken och börja om på nytt – dock med lite fler kunskaper i bagaget. Någon ny kraftfullare dator syns inte bakom horisonten.

Men planer finns; nämligen att bygga DVVJ (Dals Västra Värmland Järnväg) med start i Melleruds stora bangård och mål i Bengtsfors. Håverud blir den stora utmaningen. Lan kommer att känna igen många av sina objekt. Han är välkommen med fler.

När den är färdig är jag nog rätt nära 80-årsgränsen.

Nisse
Det är BRA Nisse, att du inte ger upp trots alla motgångar.
Misstänker att din/dina datorer kanske är lite för klen för vissa vers. av Trainz, eftersom du råkar ut för så mycket besynnerliga problem ibland.
Och att tro på Aurans/N3V's miniumkrav på en dator, är som att tro på tomten.
Dom krav man påstår ska räcka till, är möjligen gilltig om man har alla inställningar i spelet på MINIUM (och det här gäller nog alla speltillverkare överlag), och det är tveksamt ändå om man får en vettig spelupplevelse med dessa inställningar.

Själv är jag inte ett dugg intresserad av att uppdatera från TS2009 än så länge.
Men det kanske beror på att jag mest är intresserad av att köra svenska (och till viss del amerikanska) tåg, även om dom är tillverkade för Trainz första utgåvor.
Det här med fladdrande trän', Multiplayer, layers, etc, lockar inte mej till att måsta välja bort sådant material jag använder i dag, och som mycket av blir oanvändbart i nyare vers.
Men så använder JAG spelet för MITT eget höga nöjes skull, och har slutat bry mej så mycket om allt annat tjafs.