Ämne: Konverterare
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-02, 08:49   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Skulle inte tro det. De på N3V har inte ens koll på den kod de har. Kan tydligt ses om man studerar utvecklingen av ångloksmotorer, det läggs till fler och fler och mer och mer ologiska siffror för att göra det hela lite "bättre", men eftersom de är just ologiska hjälper det inte mycket. Ger bara mer tal som skall gissas för att ge en realistisk körupplevelse. Men varför inte ändra det redan befintliga? Jo, för att ingen har en aning om hur det egentligen fungerar, då de som en gång i tiden skrev de första kodraderna om ångloksengines för Auran inte är kvar längre.
Har försökt att få ut lite information om hur beräkningarna sker för dragkraft/motstånd, men utan resultat. Att få ut all kod och göra ett "supertrainz" finns inte på kartan.
Precis.
Det absolut bästa sättet att fixa en sådan sak skulle vara att ta koden från ORTS och lägga till import funktioner för Auran innehåll. Detta är ett enormt jobb men möjligt tekniskt. Däremot är jag tveksam till att det är möjligt pga den underliga licensen som ORTS ligger under - det är inte äkta open source så man kan inte göra vad man vill...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat