Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-10, 02:51   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det verkar som inte Svenolovs skript fungerar! Det läge slangen har på din bild är frame 0 i animationen, men om skriptet fungerar skall den stå på frame 11-12 som är blindkoppelläget. Kolla så du anropar skripten rätt i config och att din x.gs fil har class MsMotorVehicle. Dessa saker är väsentliga:

I config:

script "x.gs"
class "X"
script-include-table
{
mscommonsource <kuid:177292:209000>
}

...
...

a_luft_0
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_0_anim.im"
anim "luft_0_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}

a_luft_1
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_1_anim.im"
anim "luft_1_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}

...
...

kuid-table
{
..
stl_koppel <kuid:67375:1021>
mstrainmonitor <kuid:177292:204091>
mscommonsource <kuid:177292:209000>
...
}

I x.gs:

include "msMotorVehicle.gs"
class X isclass MsMotorVehicle
{
Tack lan för hjälpen. Felet var att jag ej lade in

class X isclass MsMotorVehicle
{
}

i egna gs filen, eftersom jag definierat upp en annan class innehållande eldarens rörelser och att ovan script var tomt! Jag borde dock ha tänkt längre men när väl poletten föll på plats så......var allt kristall klart!

Så nu är allt frid och fröjd:
Se bild med träklossen som test objekt
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bild2.jpg (81.9 KB, 281 visningar)
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat