Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-07, 20:40   #5
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Häftigt, Bengen, mycket häftigt - inte minst för undertecknad som står i begrepp att omvandla Melleruds nuvarande station till tidigt 60-tal. Spårplanen skrämmer mig.

Har man en bra spårplan så verkar det svåra väldigt enkelt. Man lägger rakspåren exakt efter kartan, markerar växlarna med ett litet trevligt hus - och vips har man en i stort sett färdig bangård. Sen är det bara att ta bort underlaget och jobba vidare. Det tar väl några månader eller så.

Det här sättet att jobba på är till för stora och komplicerade bangårdar. Då är nyttan mycket stor. Handlar det däremot om mindre bangårdar är det lite mer tveksam, eftersom man kan använda sig av kartor på nätet etc.

Hur själva tekniken går till begriper jag mig inte ett dugg på. Jag kan göra en hyfsad spårplan men hur gör jag sedan...?

Kan du hjälpa mig Bengan?

Nisse
Dax att köpa trisslotter, Nisse.

Melleruds bangård har jag och årtalet stämmer rätt hyfsat till ditt önskemål. Daterat 26/2-63. Nackdel är att skalan saknas på ritningen, men det ska nog gå att lösa på något sätt.

EDIT: Klippt och klistrat ihop, dom tre bangårdsdelarna av Mellerud. Ligger i rar-filen nedan Nisse, du kan väl kolla av den och se, om det var detta du önskade.
Bifogade filer
Filtyp: rar Mellerud.rar (1.95 MB, 59 visningar)

Senast redigerad av Bengan den 2012-02-07 klockan 21:17.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat