Förlåt för sen post! Jag har inte hunnit ta mig tid och göra detta inlägg, men nu är det här och nu har du och göra om du orkar / hinner!
Från och med nu så har du rätt att ogilla mig LAn!

Men här är några av flera saker som jag har kollat lite på när det kommer till Hamra!
Jag har under ett tag nu letat efter "fel" på henne och jag ha hittat ett par stycken.
Men jag ser att Bengan redan har tagit upp några av de saker som jag hade att komma med så dom behöver jag inte nämna.
Notera att jag har en hel lista med saker och att jag har granskat dessa saker relativt nogrant! Men jag råder dig till att kolla upp det och själv göra en bedömmning!
1. Jag såg detta idag. Men detta kanske du redan vet dom?
2. Antingen så är loket för långt eller så är har bogierna hamnat för långt bak. Hamras främre cylindrar slutar nämnligen precis i kant med ramverket.

(Jag tror att skjuta fram boggierna en aning skulle lösa längd problemet, för det kan vara det som får Hamra att se för lång ut!)
3. När hamra byggdes om av ÖSLJ så lät man tag bort röret här.
4. Antingen så är den främre domen för långt bak eller så är det tankarna som är för långa. Tankarna slutar ungefär i mitten av den främre domen. Om inte lite innan mitten TOM.
5.Kol förådet har en lucka över sig. Jag tror att man ser handtaget för denna lucka i texturen här.
6. Loket är en aning för högt. ( Jag har markerat med pilar vart det är för högt). Gångborden/tankarna börjar ca 5 CM efter att lok boggiern tar slut.
+ Texturen på boggiern har försvunnit? Men det är kanske bara jag som har det problemet. (Samma sak gäller den bakre boggiern, orkade bara inte markera den med pilar.)
7. Hålet som finns bak i ramverket är för stort. Det ska börja nästan kant i kant med stegen och sluta i kant med andra sidan av steget.
(Min markeringpå bilden är fel. Den borde vara en aning mer åt höger.
Notera nu att jag har några saker till som jag tror skall se ut på annat sätt. Men jag är inte säker ang dem. Jag återkommer om jag hittar något.