Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-01, 17:15   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Åter till Trainz efter vattenläckan.
Försäkringsbolaget kommer och kollar skadorna imorgon och skickar en riktig rörmockar, som kommer om någon timme eller två. Det var röret, som var på väg att glida ifrån vid en koppling. Troligen bara en ny klämring och sedan dra åt vid kopplingen igen, men bäst att göra som försäkringsbolaget vill och avvakta tills en riktig yrkesman kommer.

Så istället för rörmockeri, så har jag provat att byta spår och barlast. Provade med ett av Lennarts 600mm spår och då ligger lok och vagnar slickade på spåret och ingenting är svävande. Så Lennart, du behöver inte kolla på spåret om du inte själv vill. Själv var jag inte direkt intresserad utav spåret och barlasten och hade tänkt byta ut dom, som jag nu har gjort. Var bara rädd, att lok och vagnar även skulle sväva i luften om jag byte spår, men så var det inte.

Om någon undrar, vad spåret heter.
Så heter det.

Embankment. kuid:173173:20811 Gjort av belkenn.

Finns två varianter till, som heter.

Embankment no wall. kuid:173173:20860 och Embankment with path. kuid:173173:20861

Barlast-texturen är snodd från Lennarts spår och den får jag eventuellt försöka fixa till lite bättre, så att jag inte får dom återkommande prickar att dyka upp hela tiden.

Usch, nu glider jag ifrån ämnet i tråden Hamra till spår. Inte bra alls, men spåret är kanske användbart för någon ändå.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bengolle_20120201_0002.jpg (95.0 KB, 126 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20120201_0003.jpg (116.0 KB, 126 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20120201_0001.jpg (51.2 KB, 127 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat