Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-01, 06:11   #54
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Va!? 3-5 timmar för att ändra spårvidden på ett ånglok!? En halvtimme för en vagn? För mig skulle det ta max 5 minuter för en vagn och kanske något längre för ett ånglok. Vagnen behöver ju bara meshen modifieras på, fixat på ett par sekunder, på ångloket måste du ju flytta lite på rörliga delar också, men då dessa är länkade till dummys så kan man ju bara flytta in de berörda dummrarna som har b.r.main som parent också är det klart! Animeringen följer ju snällt med! Om detta tar 3-5 timmar i 3DsMax bör du seriöst överväga att gå över till Blender!
Det där beror på hur man har byggt. Jag försöker ha alla dummies och bones 2m ut på sidorna och alla mesher uppdelade i höger och vänster sida så där är inga problem. Problemen är de constraints man har, om man flyttar dom så brukar det gå åt skogen. Jag har försökt lägga b.r.vevstake och b.r.koppelstang 2m ut men då hamnar vevstaken i tjotahejti. så de dummies som har constraints måste ligga rätt fysisk till sina mesher och det innebär att jag måste avlänka, ta bort constraints innan jag flyttar och sedan länka ihop det hela igen. Slipper man det i Blender?

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat