Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-16, 20:38   #9
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av torpet Visa inlägg
Trainz-vänner,
...
2. Min kunnighet om datorer är låg. Det talas om vilket ”build” man ska ha. Har förstått att någon gick lite långt och uppgraderade till ett build som blev lite högt. Jag har nu build 40040. Borde sannolikt uppgradera något. Vore tacksam om någon kunde förklara/beskriva hur man gör. Relativt detaljerat om möjligt. Och till vilken nivå utan att riskera något men ändå så att saker och ting fungerar. Svenolov gav ju nyligen ut en förnämlig lista över olika build, som jag inte heller riktigt förstår.
...
Först måste jag tacka för din eloge till oss, å allas vägnar.

Det hela är enkelt att förstå om vi ignorerar den build man har/använder. Vi ska sluta att prata om builds! Jag har försökt påpeka det vid flera tillfällen att det är Trainz Version som gäller. INTE BUILD.

Listan är ett hjälpmedel för er att ta reda på vilken Trainz Version ni har. När ni vet detta så ska det inte vara några problem att använda dom objekt som är gjorda för er version. Kompatibilitet bakåt är oftast inte heller något större problem.

En build beskriver bara vilken utgåva man har. Det kan vara en utgåva från Auran, N3V, Steam, eller någon annan leverantör. Builden beskriver mera vad installationen innehåller (användargränssnitt [TS2009, TS2010, TS12], rutter, tillbehör, språk etc). Men där finns också information om vilken Traniz Version som används. Och det är det som är det enda viktiga när ni laddar hem objekt. Det är inte lika vilktigt vilket gränssnitt eller den utgåva/build som ni använder.

Torpet, du vet säkert vilken Trainz Version du har. Så det är bara att utgå från den.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-01-16 klockan 20:58.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat