En liten uppdatering
En liten uppdatering över mina strapatser med Bensland: Jag har nu tagit bort Trainz 2010 och åter installerat spelet på nytt. Local-mappen var tom, så den fyllde jag med det som var sparat sedan sist. Likaså var "Original"-mappen tom, så jag flyttade in sparat från tidigare Originalmapp där också.
Körde en "Extended database repair" och fick över 300 sidor med meddelanden såväl goda som dåliga (se bif för den som är intresserad).
Bytet, eller rättare sagt nedgången, till build 44088 var ingen höjdare. DONJhusen Pennskrinet blev gråa. Nu byttes alla gator/vägar på flera ställen ut mot dessa mystiska vita streckade järnvägslinjer som inte går att klicka "get" på för att se vad de är för något. Rälsen är osynlig i listan såväl som på kartan.
Bara vägkorsningarna fanns kvar. Helt obegripligt vad detta är för spökerier jag (endast?) råkat ut för. Nu återstår jobbet att återställa alltsammans igen. Synd att ge upp när så mycket jobb är gjort - och återstår att göra.
Ska jag sammanfatta detta med att det spelar ingen roll vilken build jag använder. Att det uppstår en konvertering av vägar till räls uppstår ändå. Det tycks också som att de har någon koppling till vissa broar och viadukter. Där strålar nämligen "rälsen" ihop.
Nu patchar jag tillbaka UPP till senaste 49933 igen. Där kunde jag i alla fall se vägar och färgen på Pennskrinets alla hus med mera. Men först skall jag radera hela Local-mappen igen och efter uppatchen lägga tillbaka den gamla sparade från tidigare spelet. Hoppas det fungerar.
Hälsningar