Trainz utvisad, Auran varnar
Svenolovs signalpaket och Korvtigers signalsäkerhetspaket samt samtliga lok och vagnar kopplat till STL plus annat (Tor exempelvis) slogs ut med kraft i söndags. Inget gick att använda. Så mycket rött i Content har jag aldrig haft – och jag är van vid sådant.
Detta kan ha skett (OBS kan ha, inte har) när jag installerade ångfartyget Tor – dock tror jag att här finns en samverkande kedja av något slag. Ett återkommande tema var att scriptfilen inte gick att läsa.
Vad som hände finns utförligt dokumenterat, men tas inte upp här.
Konsekvensen av detta var att jag tog ett drastiskt grepp och avinstallerade Trainz 2009 Lät även hela lokalmappen följa med till papperskorgen. Tanken var att jag skulle starta om från blankt läge och följa varenda installation in i detalj. Jag ämnar börja med de rödfärgade objekten.
Idag, måndag, vid middagstid var version 3.1 installerad. Då upptäckte jag till min stora förvåning massor av varningar under Installerat – de flesta av Aurans eget märke.
22 röda varningar, 69 gula varningar!
Tyvärr kan man inte helt ta bort dessa varnade filer, men man kan ju alltid ta bort dem ur Content.
Ett påpekade: Det har varit lite strul med Svenolovs grundbultar och signalsäkerhetspaketet. Detta löstes för några dagar sedan och har fungerat perfekt för mig – ända till den olyckliga söndagen.
Nisse
|