Citat:
Ursprungligen postat av lan
Men Bengan,
då får du ju gå upp kl. 2 på natten och "påelda" för att kunna köra morgontåget kl 07:00!-}
Jag har bakat isär de olika delarna som en vändskiva består av:
Bilderna föreställer i tur och ordning:
1. Lokstallets geometri med sina fästpunkter för spåren och alla 24 triggrarna
2. Perspektivbild på samma sak
3. Baksidan med alla fönster till de ljusa trevliga verkstadsavdelningarna där Bengan tänker tillbringa nätterna med att samla ved för påeldning
4. "Pitten", som anglosaxarna säger, med sina utspårsfästpunkter. Inget "dig-hole" här inte, vändskivan är ju heltäckt
5. Själva vändskivan (spinner) med sina två fästpunkter för invisible track
6. Porten som skall fästas i de fästpunkter som ligger närmast utanför stallet
7. Portarna öppnas 85 grader och klarar då lastprofilen precis, i verkligheten öppnades portarna 90 grader men det går inte för då tränger mesherna in i varandra.
8. Totalbild på virrvarret!
Tur att den inte är elektrifierad för då hade det tillkommit myriader av fler fästpunkter!
|
Vad konstigt, jag får intrycket av att modellen din är större än vad bilden är. Kan detta bero på att man inte ser baksidan på bilden och att det är den som är ganska stor?