Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Den förhöjer helt klart känslan, ingen tvekan om det.
Men tyvärr har jag aldrig fått den att fungera särskilt bra. Till MSTS var man tvungen att ha F5 HUDen uppe, och ändå låg raildrivern något efter hela tiden. Dessutom fungerade det inte alls i Windows 7...
Till TRS fungerade den dock hyfsat.
Men jag kan inte förstå, varför inte ens Railworks har stöd för joysticks exempelvis. Bilspel och Flight Simulator har haft stöd för det i över tio år nu, men Railworks 3 som ju kom bara för en månad sen, har det inte...
|
För att anpassa en produkt runt en feature som i allmänhetens ögon verkar vara en liten och lätt feature, tar oftast mycket mer resurser än vad allmänheten uppfattar.
Då dom bygger upp en produkt så sätter dom upp ett mål för vad slutprodukten ska vara, vad dom vill ha uppnått med det.
För att uppnå sina mål så måste man oftast vara väldigt begränsad i vad man väljer att göra.
För att om man tar bara ett par små features extra, så blir det helt plötsligt väldigt mycket att avpassa gällande programmering för att få det att fungera med resten.
Och då gör oftast en vettig spelstudio så att dom väljer att begränsa sina features till dom core features som är viktiga för upplevelsen.
Och arbetar hellre in en ny feature i efterhand, då allt är beprövat och man ser hur det fungerar.
RSC är ingen stor studio om du jämför med dom som gjorde Flightsim och dom flesta bilspel som finns på marknaden i dag.
Dom studiosarna har allt som oftast råd att out-source:a en hel del arbete till andra, för att själva kunna fokusera på alla sina core features.