Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-10, 19:29   #9
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hampus123 Visa inlägg
3, han är 12 år!! inte 15!! Det e en lag på att man inte får sätta handbojor på dom som e mindre än 15 år!
Det finns ingen lag som reglerar från vilken ålder man får sätta fängsel på en person.
Citat:
4, Varför jag tycker att det e grovt övervåld är för att greppet han använder gör så ont att det går inte beskriva
Det väktaren gör är att han håller fast den omhändertagna i fråga medans han står upp, lite ont gör det nog, men det finns betydligt värre grepp.
Sedan när den omhändertagna ligger ned så håller väktaren ett knä, troligen lätt mot, kroppen så han inte ska få för sig att röra sig.
Fjäderbatongen är redan nämd
Sedan kastar han inte ner någon, kasta innebär att man släpper personen, väktaren i fråga håller konstant i den omhändertagna.
Citat:
Men det e vad jag tycker ! Nu kommer jag säker få massa åsikter osv.
But i dont care.
Åsikter och åsikter, viss fakta/erfarenhet saknar du, så då får man räkna med att man får lite svar på det man skrivit =)

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Vad har den här diskusionen med Forum att göra? Finns det inte annan plats för den i cyberrymden?
Nisse
Inte riktigt för jag hängde med vad som menas med med Forum.

Men varför inte? - Detta är ett forum för tågentusiaster, så det hör lite hemma här.