Den delen av slidrörelsen som sticker upp är korrekt, det är omkastningsaxeln och lyftlänken till tärningen i kulissen, för att kunna ändra fyllningen.
Jämför med leveransbilden på 1306:
http://www.motala-industrimuseum.com...pic=Fo-135.jpg
Men Sb:n skall inte ha Flodinventiler utan en Grabekran,(den lilla uppbyggnaden på cylindern, den delen som är ovanför fotplåten) en luftvägskran som sammanbinder de båda sidorna av sliden och öppnas vid gång med stängd regulator i hög fart för att fördela trycket mellan kolvsidorna för att inte hämma lokets gång med slag i cylindrarna. På B-loket som du tagit cylindern ifrån hade man en modernare variant, en Flodinventil som var två säkerhetsventiler, en för var kolv/slidsida och öppnades automatiskt då trycket blev för stort. Gravekranen öppnades istället för hand, med hjälp av en stång som drogs som snurrade på en vev fastsatt i en axel. På denna bild kan man se den lilla veven ovanpå luftvägskanalen ovanpå cylindern, ovanför fotplåten:
http://www.motala-industrimuseum.com...pic=Fo-106.jpg.