Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-13, 23:14   #27
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det visade sig att vi var lite för många kockar inblandade i samma soppa, så vi har beslutat följande:

Bear och Bengan tar hand om utvecklingen av SJ Z43 generationerna 1, 2 och 3 och undertecknad ägnar sig uteslutande åt GSJs "Ökenråtta" och dess vidare öden i fantasi och verklighet.

Samarbetet har gått bra och kommer säkert att fortsätta men ett problem för mig har varit att Bears mesher uppför sig elakt och trilskas när jag importerar dom till Max. Meshstrukturen blir korrupt och smoothing och annat vägrar fungera.

Jag har gjort nya mesher till hytt, motorhuvstoppar, luckor, dörrar m.m. som då uppför sig normalt i Max. Några smakprov på dagens arbete bifogas:

(GSJ Ökenråtta, blivande Öresundsvarvets lokomotor samt några udda fantasifoster blir väl mitt bidrag till Lokomotorflottan, GSJs lokomotor var ju ändå en udda fågel och liknade bara marginellt SJs Z43or)

Det jag tillverkar kommer att laddas upp till en ny tråd i download, GSJ Lokomotor..., och hållas helt skild från Bears Z43-trådar.
Har du alltså bytt till Max ifrån Gmax?
Eller menar du Gmax?

Jag och björnl har försökt byta filer mellan Truespace och Gmax och Blender och Gmax. Gmax vägrar i båda fallen att öppna 3DS filen - min gissning är att Gmax är väldigt petigt..... Truespace och Blender kan t.ex. byta filer i 3DS format mellan varandra utan problem alls....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat