Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-20, 16:07   #8
reilar
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 6
Standard

Tack för det KMW. Har faktiskt suttit i knappt en vecka nu och försökt komma in i Blender med just Blender Basic. Dock har jag kört version 2.58. Hade inte uppmärksammat att Bigex inte fungerade för den nyaste versionen av Blender. Men det blir väl i så fall att installera den Blender 2.49. Har än så länge bara börjat friska upp minnet i grunderna för Blender så inget är väl egentligen bortkastat så att säga.

Håller med om att börja enkelt. Första försöket lär bli något hus eller liknande. Sedan kan jag ju gå på lite mer avancerade saker allt eftersom.
Funderade på var jag i så fall hittar bra ritningsunderlag för svenska lok och vagnar. Var har du t.ex. hittat ritningar till dina P80-vagnar (som jag har installerat i RW - mycket snygga )? Eller har du modellerat dessa mer på frihand så att säga?

Edit: Jag var lite snabb med frågan om ritningar. Hittade en hel uppsjö med ritningar i Bengans tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27834. Rena guldgruvan när det blir dags för sådan avancerad modellering.

Senast redigerad av reilar den 2011-08-20 klockan 16:29.
reilar besöker inte forumet just nu   Svara med citat