Citat:
Ursprungligen postat av baloo406
Jaha. Då har jag fått en förklaring till att Jointedrails spår uppför sig som dom gör.
Jag hämtade dom på deras hemsida under freewere.
Det jag undrade över var att ballasten sträcktes ut när man höjde spåret, vilket jag inte kan påminna mig jag har sett på något spår jag använt tidigare.
Likså attt när man avslutar ett spår ser det inte ut som dom är ihåliga från änden.
Se bilder
|
I princip kan man låta ballasten börja hur långt under jord man vill, men för att bra effekt på alphamappningen i nederkant bör man inte stoppa ned den mer än 10-20 cm annars ser det tokigt ut, t.ex. en väg under järnvägen får "gardiner" av makadam i öppningarna m.m.
Har trixat till en textur av funna bilder och mappat på den, normalmap NEJ, den är helt onödig och svårbemästrad! textur med alpha-kanal räcker gott.
Återstår en hel del justeringar.
Spåret är ett välanvänt spår med underläggsplattor.
Spikat, laffat och klossat spår om jag inte tappar lusten, och lite olika ballaster kommer kanske men först skall detta spår bli klart!
På den undre bilden kan man se 2 LOD-gränser, rälsbefästningarna skall göras om så att detta inte märks, ballasten skall justeras m.m.