Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Vill bara på bästa skrytvis omtala att jag färdats i en sådan här vagn utan fyr i kaminen varför jag fortsatte resan i J-lokshytten. Tidpunkt 1959 så där och platsen järnvägen mellan Filipstad - Kristinehamn.
Nisse
|
Måste ha varit en lika "traumatisk" upplevelse, som dagens SJ-resenärer råkar ut för varje vinter numera!? Den stora fyrkantiga lådan under vagnen är "asklådan" till kaminen och där fanns en mängd rör som väl fördelade värmen i vagnen. Undrar om det var "vattenburen" värme till elementen. Den ende som möjligen vet något om detta är väl Korvtiger, som vanligt? I övrigt har detta varit ett bra projekt eftersom jag fått full använding för mina hopsamlade tekniker (recycling[C4 m. fl.], slice, scale och inte minst att känna mig trygg med UWV-mappning och alpha-mappning. Man lär sig massa ny teknik bara genom att bygga och experimentera, går nåt åt jehenna så är den magiska räddningen Ctrl-Z (ibland femtioelva gånger) !
I morgon blir det väl mest att sätta attachments för hyllbaggage och resgods, sen skall jag separera inredningen från utsidan och göra en dag- och en nattinredning.