Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-18, 19:58   #36
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Tja, det finns alltid polygoner att ta bort här och där, men börja att titta på ställen som förekommer ofta, som stolparna, vilka jag dock tycker ser ut att vara lämpliga redan, annars så är det runt hjulen, lager, gafflar, osv samt kopplet som käkar polygoner. När du tar bort polygoner, tänk på att det oftast inte syns att man tar bort, det är sällan man saknar detaljer, även om det kan verka som om det blev väldigt tomt. Ta också bort sådana saker som kan visas i 2D på texturen istället. Leta också runt efter ytor som inte syns, men som har en polygon. Där brukar man kunna spara in en 50 polys om man är duktig. Saker mellan ramarna brukar man kunna banta, men här kan det vara svårt iumed att vagnen inte har något golv, därav får du räkna med lite flera polygoner. Runda former är an annan känd tjyv, som brukar dra en hel del, kedjor, slangar och sådant kan alltid bantas, men man måste hitta balans där, vilket kan vara mycket svårt. Lättast är att kolla olika delar av vagnen och se var som det används mycket polygoner, men som jag sagt så tror jag att runt kopplet och hjulupphängningen så kan du hitta mycket som kan förenklas eller tas bort.