Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-27, 07:54   #19
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Hur funkar det? Jag hänger inte riktigt med hur man renderar för att göra texturer?
I gmax kan man ju inte rendera direkt, men man kan göra så här:

1. T.ex. ångdomen på Ke. Man gör en capture i sidovyn och öppnar den i ett paintprogram
och maskar bort bakgrunden(colormask).

2. Sen kan förändra färger, skuggningar m.m. tills man är nöjd.

3. Sparar bilden som ångdom.tga (med mask) så att man sen lätt kan kopiera in den till
huvudtexturen.

Om man har 3Dmax kan man ju sätta färger och belysning på domen och redan göra en "äkta" render (låta programmet skapa ångdom.tga). Med moderna byggprogram som Blender lär man kunna göra ännu mer, men det får nån annan berätta om!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg render_1.jpg (57.9 KB, 177 visningar)
Filtyp: jpg render_2.jpg (65.7 KB, 178 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat