Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-03, 18:43   #14
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobo Visa inlägg
Kanske jag även vill lägga till instruktioner på vad som skall utföras för den som skall köra / genomföra uppdraget. Då lägger jag till just de olika tågseten, kanske någon unik byggnad eller fabrik, och sparar detta i en session, som jag kallar för tex. Malmbanan.

På så vis slipper jag blanda flera olika scenarios, uppdrag eller vad du vill, med varandra i samma värld på samma gång.
Okej, nu är jag förrvirad.
Du skriver att du sätter ut tågset och instruktioner i dina sessioner. Så långt är jag med. Men om du sätter ut en byggnad i sessionen. Så är inte den unik för just den sessionen. Efter som objekt, spår, texturer är map objekt.

Om jag tex öppnar bara routen (grundrouten utan någon session) och ändrar något i den, och sparar, Sen öppnar jag en session. Så finns det jag ändrade i routen.
Däremot om man ställer in industrier, trigger och annat i en session. Så blir dom unika för just den sessionen. Åtminstone har det fungerat för mig så. Jag använder samma version av Trainz som Nils Bild, och får upp samma som hans bilder visar när jag avslutar.

Det enda jag gör om det är bara routen som ändras, är att bocka den rutan där står "Do not save session". Efter som spelet då själv lägger till en session dom heter default. Det är mest för den är en spöksession. Som inte innehåller mer än routen igen.

Varje session du gör är unik, och har inget med varandra att göra. Men routen är den samma. Eller har jag bommat något.

Senast redigerad av baloo406 den 2011-05-03 klockan 18:53. Anledning: stavfel
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat