Citat:
Ursprungligen postat av sealpower
Inga nya uppdateringar tyvärr, men jag jobbar fortfarande på, måhända aningen långsammare då man dessutom har en massa möten som ska genomlidas och projektrapporter som ska skrivas.
Annars så har jag en liten fråga som jag undrar om någon kan svara på.
Kan man ha en attachment-point på en attached mesh så att en tredje mesh kan sättas på denna attachment-point oberoende av hur den andra meshen ser ut?
Tydliggörande exempel: Jag tänkte mig att den främre delen av traktorn skulle vara objektets huvudmesh varapå lastaren fästs fast på en attachment-point. Lastaren i sin tur har två attachment-points en för infästning vid fronten och en vid redskapsfästet. Tanken med detta är så att man endast behöver ha 5 mesher för lastaren (planläge, framtiltat, planläge flakhöjd, upplyft och skoptömning) och en mesh för varje redskap istället för att behöva tillverka 5 mesher för varje redskap + lastare. Är detta möjligt eller är det så mycket extra jobb att det blir enklare att göra 30 separata mesher?
|
Sealpower,
om du specar lite bättre kan jag nog hjälpa till. Man kan ju ha rörliga attacmentpoints som rör sig men en animering t.ex. där man fäster olika mesher. Jag är helt rudis på moderna lastare men jag är hyfsad på animeringar och kopplingen mellan animering och mesh!