Hej!
Hobo - Du har rätt i ditt påstående. Det blir plats för fler tåg efter varandra om man har mellansignaler, men det ville jag inte. Jag tänkte att jag skulle ha bara en utfartssignal vid var station. Detta för att undvika att några tåg skulle bli stående nos mot nos mitt ute på linjen någonstans.
Fast jag börjar nu inse att det tydligen inte är möjligt då det uppenbarligen finns en begränsning för hur lång linjen får vara.
Svenolov - Jag använder mig av R Block 2 och L Block 2 och allt vad de nu heter. Jag ser inget rälsavbrott därför att om jag:
Ger tåget uppgiften "Drive to...." ¨så starta det snällt men stannar som sagt vid rödljuset. Då avbryter jag tillfälligt med "stop train" och så smyger jag förbi den röda signalen och därefter "Continue schedule" så fortsätter tåget utan att spåra ur. Men kommer bara upp till halva hastigheten av STH.
Jag har nu provat att sätta ut några mellansignaler och då fungerar det. Så summan av detta är nog trots allt att det finns en gräns för linjens längd mellan signalerna, tyvärr.
Jag får helt enkelt hålla reda på tågen och inte låta de hamna nos-mot-nos

Hälsningar