Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Mycket snyggt!
Bara några tankar, om du söker hålla ned polygontalet så kan du nog dra ned ordentligt kring lager och framförallt på fjäderpaketet. Själv bygger jag den som en triangel, som du byggt nu går det åt en fruktansvärt massa polygoner och då märks den ändå knappt, särskilt inte på ett smalspårigt fordon. Sådana detaljer är mycket dataeffektivare att lösa genom snygg texturering istället.
Själva lagerboxen är däremot väl avväg mellan detaljrikedom och lågt polygontal.
Även hjulaxeln kan du nog dra ned segmenten på. (Har du delat in den i segment i längdled? Vad skall det vara bra för?)
Mittdelen på hjulet som sticker ut kommer heller knappast att synas, antingen så kan du dra ned på segmenten, eller så kan du ta bort den helt, de är ingen som kommer att sakna den.
Men om du lyssnar på mina tankar är upp till dig. 
|
Ja, jag funderade på fjädern.... den är kanske lite maxad. Skall se om den blir omgjord.
När det gäller hjulaxeln så har jag en bra ursäkt.... när jag gjorde "lathe" på hjulet så ville jag ha det ganska runt så det blev väl 24 faces tror jag.
När jag sen skulle göra en boolean union med en hjulaxel så tänkte jag "det kanske stämmer bättre om det är lika många faces på axeln som i hjulet" så jag satt det till 24 också.
Orsaken att jag gjort den olika tjock är att jag av misstag tog fel tjocklek från början, därav lite tjockare inne vid hjulet.... att den råkade bli uppdelad i sidled har jag missat. Får nog titta lite på den där mer...