Citat:
Ursprungligen postat av KMW
Lite kommentarer sent omsider;
luftintagen är kanske för växellådan och inte motorn eftersom det sitter mitt på långsidan, spelar ingen roll men det sitter där.
gavelrundningen tycker jag ser tillräckligt bra ut som den är, bara den inte är helt cirkulär för det stör men ser ju på bild att den är mycket bättre än så
slutljusen har ju nu ett expertutlåtande kommit från SMOK, kan dock inte påminna mig att jag påstått de skulle blinka?
Precis som SMOK säger fast sken ivid sista dörren i tåget är vad jag har för mig också
Y7 har bättre stolar men vilka färger det är har jag för mig varierade mellan olika individer (även Y6), rött, brunt och grönt tror jag mig ha sett och kanske även annat blått?
Vagnarna gjordes ju av olika leverantörer (Hägglunds, ASJ, KVAB) och små variationer finns beroende på leverantör.
Men man måste vara expert och nästan ha vagnarna bredvid varandra för att upptäcka detaljskillnaderna.
/æ
|
Tack KMW,
slutljusen är bestämda nu! Jag har för mig att YCo6, som jag åkt med 1956, hade mörkgrön klädsel, YBoa7 hade ju, som du påpekar bekvämare stolar, som jag hoppas var vinröda med högre ryggstöd. YBo8 hade dom stolar som senare fanns i X9 och var troligen också vinröda men med vita huvudstöd- man nickar ju till av att åka långt med tåg? XSo6 hade säkert läderfotöljer i brunt och konferensbord i mahogny? I övrigt vet jag vissa som säkert kommer med varianter på vagnarna! Just nu är fyra vagnar klara(?) att gå till beta-test och skriptning:
YBo6: basvagnen
YBo6 SFF: samma men med Stort FörarFönster och därmed egen hytt
UBo6: släpvagnen
UBFo6y: manövervagn med resgodsutrymme baktill
Några bilder på dagens vedermödor: ( bild 3: känns Åssbon och Beda bekanta?)