Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-24, 10:02   #12
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard Svårt förstå?

Jag är hemskt ledsen theSnuFFer att jag inte lyckades få dig att förstå.
Jag gör ett nytt försök.
Om man skall kunna få CDP Browser Beta 5 att skriva ut en textfil måste man först låta programmet söka igenom den del av hårdiskarna som dina nedladdade cdp filer finns på. Alltså, ladda in filerna i CDP Browser.
När jag kör CDP Browser så kan det inte söka igenom hela den del av disken där jag förvarar mina cdp filer. Programmet låser sig efter ett tag. Jag måste ta det i mindre bitar. Därför undrar jag hur det gick för er andra som använder programmet och hur många cdp filer som listas.
Jag tycker att CDP Browser har sina fördelar men enligt mitt tyckande räcker det inte ända fram. Det borde kunna spara resultatet i sitt eget format och nästa gång programmet körs så kan det lätt se om det har blivit cdp filer tillagda eller borttagna.
Men något som också vore mycket bra är om Content Manager hade en flik för allt oinstallerat lokalt material. Om du idag installerar en bana och det saknas delar så söker CM igenom DLS efter delar att ladda ner. På många fina banor, speciellt de där från Östeuropa, saknar ofta massor med delar. CM hittar inte dessa på DLS. Men tänk om då CM även sökte på den lokala hårddisken. Jag vet inte ett dugg om hur ni andra gör men jag laddar ner mycket som jag hittar runt om på Internet. Idag är min folder för nedladdade saker till Trainz 52.4 GB och innehåller 241.018 filer. Så om CM då även sökte igenom denna del så finns det ju en chans att många saknade delar hade hittats.
theSnuFFer, du är välkommen att skriva en rad om jag fortfarande inte får dig att förstå.
Det kan ju också vara så att olika Forummedlemar har olika krav och idéer om hur Trainz skall fungera.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat