Visa ett inlägg
Gammal 2002-12-06, 02:31   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jag vill bara göra följande kommentarer... Gör en paralell med MJ-branschen... Från en tid för länge sen när varken Perl eller Jeco var på banan..

Jag minns en tid när det bara fanns ett svenskt ånglok att köpa.. Men, det kostade två förmögenheter så det var aldrig riktigt aktuellt för mig... det gick visst inte särskilt bra på spåret heller.. Men, fint var det, Tenshodo litt Sb...

Vad gjorde man..

man tog vad man hade.. Små tyska ånglok målades med svarta hjul, och försågs med plogbillar.. Var man riktigt på hugget, filade man brutalt ner de dubbla och små pucklorna ovanpå pannan, och la fast en plasic padding-sand-dom som man modellerade upp istället... Lite filande har väl ingen avlidit av... Och, si... Så hade man ett svenskt privatbane-lok... För det hade man kollat redan.. De svenska privatbanorna hade ju en brokig (till antalet få) skara av alla möjliga ånglok, så det gick alltid att hävda trovärdigt att det här var ett svenskt privatbanelok..

Vi har inte sett några svenska ånglok i trainsim-världen... än.. Tills dess är i allafall jag oerhört glad att sådana som Hawk försvenskar de utländska ånglok som finns redan... Och kan gå som svenska privatbanelok..

Självklart ser man fram mot äkta svenska ånglok... Oavsett till vilken simulator det än handlar om...

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu