Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-06, 16:40   #13
Berke
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Kommer nog snart bli galen på detta problem. Tycker jag nu har provat massa olika möjligheter utan goda resultat. Med/utan alpha, olika färger på alpha, med/utan kompatibilitetsläge mm.

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
... Hanteringen av genomskinlighet är toalt anorlunda mellan 2009 och tidigare versioner. Idag gäller som jag och korvtiger har sagt, transparenta material (Alpha i gmax eller blender) alternativt en Alphamap med endast svart och vitt.

Vad gäller ditt problem, är du riktigt säker på att du har testat med object som inte har en alphamap med gråskala och problemet kvarstår? Båda vagnarna i dina bilder ser misstänkta ut. Testa tillexempel med en godsvagn eller min Z43 lokomotor som jag vet inte har det.
Lyckas inte installera din Z43, saknar kuids som jag inte hittar, så kan inte prova med den tyvärr. Har dock prövat med olika godsvagnar som inte heller syns igenom.

Skulle någon annan kunna försöka göra ett simpelt sceneryföremål med transparenta ytor och se om ni ser några tåg, texteffekter eller andra sceneryföremål (build >2.8) med transparenta ytor igenom det ni skapat?

/Berke
Berke besöker inte forumet just nu   Svara med citat