Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-04, 18:14   #1128
Mikey
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Vissa bussresor kan vara riktigt trevliga

När jag väntade vid stationen idag så kom det tillslut en buss skyltad "Ej i trafik", och i den fanns en förare och en till förare vid sidan om. Dom stannade vid mig och för säkerhets skull frågade jag om det var den linjen jag väntade på. "Javisst" blev svaret med ett stort leende. Så jag klev in i den tomma bussen där en svängig musiklåt från mellanöstern sköljde över motorljudet och vi bar iväg. Efter ungefär 10 minuters färd kliver den andra föraren av och jag blir ensam kvar i bussen. Då börjar föraren helt plötsligt prata med mig på knackig svenska och vi diskuterar allt ifrån studier till det som händer i Egypten. När vi tillslut kom fram där jag skulle av så säger föraren "Hejdå! God natt pojke!" trots att klockan nyss passerat halv sex. Jag svarar tillbaka och kliver av. När jag väl klivit av så släcker föraren lyset i hela bussen, ökar volymen ännu mer på den kassa stereon och vänder runt mitt på gatan. Hur han lyckades vända utan att köra i diket har jag ingen aning om, men han verkade inte bry sig om att han hade 5 hållplatser till att passera...

Det är såhär trevlig en bussresa ska vara! Tyvärr är det dock väldigt ovanligt i SL-land...

Senast redigerad av Mikey den 2011-02-04 klockan 18:16.
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat