Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-27, 17:47   #682
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikey Visa inlägg
Det är Scania Omnilink ledbussar av den äldre modellen (Typ 2005). Dom är inte så värst välutrustade. Grått plastgolv, grå plastskivor på väggar och grå plastskivor i taket.

I dessa plastburkar är det alldeles för många gråa (otroligt skumma små) stolar av plast med grått tyg. Benutrymmet är så bra att jag med mina 176cm måste sitta på platsen närmast gången med ett ben i gången, jag kommer knappt in på det yttre sätet. Dock funkar det lite bättre på sommaren då man inte har jackor och allt på sig. Det finns två lysrör i främre delen och tre lysrör i bakre delen av bussen. Det är väl det enda som finns som jag kommer på såhär på rak arm. Några gråa stolpar med Stopp-knappar finns också.

Vad förarna tycker är jag inte helt säker på, men de jag snackat med tycker inte att de är så jättehemska. Dom har ju ändå sitt lilla bås med värme och allt, och de sitter fram så de slipper oljudet från motorn. Dock gillar de inte att bussarna går sönder allt för ofta och krånglar elektriskt.
Jag åker ofta Omnilink till skolan. Dessa är väl okej här i Stockholm, men nyare bussar som trafikerar linje 4 är betydligt fräschare. T.ex. MAN och Volvos.
Min favorit är nog Volvo B9LA. Fräsch, snygg design och trevligt motorljud.
http://www.askjoh.se/2008_06_27_008.jpg
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat