Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-07, 18:57   #68
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Är du säker på att vertexmanipulation inte stöds? Hur funkar då de animerade gubbar som man ibland ser, deras rörelser flyter smidigt utan att de verkar vara uppdelade i segment heller, vilket såvitt jag förstår endast kan uppnås genom manipulation av individuella verticies (visserligen genom en skin- eller physiquemodifier riggad till bones). Om nu detta funkar, borde man då inte kunna "lura" exportern genom att skala meshen manuellt med genom att flytta in hörnen?
Skulle man inte kunna gå runt detta problem genom att höra varje kropsdel (arm till exempel) som en sluten kropp, alltså man stänger till ändarna på dem och då får man inga hål. Bara en tanke jag haft ett tag...
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat