Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-26, 20:52   #4
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Den här var inte helt lätt att hitta men nu verkar jag ha ett repeterbartfall.

Man behöver ett rundgångsspår där det redan står ett fordon på ena sidan, i det här fallet ett tåg med AP förare. Medväxeln efter rundgången skall ligga mot spåret med det uppställda tåget.

1. Ge tåget Drive to Station kommando till en station på det lediga spåret.
Koppla loss vagnarna med hjälp av koppelsymbolen ner till höger på skärmen.

2. Ge Drive past switch med nästa medväxel (andra sidan rundgången mot där du kom in som argument).

3. Loket kommer nu att röra sig i fel riktning, dvs tillbaka där det kom ifrån istället för att fortsätta frammåt.

Jag har lyckats repa det här två eller tre gånger nu varav två ganska kontrolerat.

Det finns inga dublett växlar vad jag kan se. Jag har också dubbelkollat att kommandot gäller att passera rätt växel.

Bortanför den problematiska växeln finns först en växel mot ett spår som slutar blint för att hantera den tidigare diskuterade buggen, därefter en stopbock. Extraväxeln är en motväxel som ligger i riktning mot stoppbocken.

Jag har inte gjort någon uttömmande testning av exakt vilka faktorer som spelar in, men ovanstående verkar som sagt i vart fall repeterbart åtminstonde på min testbana.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat