Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-03, 15:29   #6
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Rent allmänt, vad det gäller att ladda upp objekt på DLS, eller här på forumet, tycker jag personligen nog att forumet är viktigast.

Det som är problemet med det, är att det totalt saknas någon form av ordning och reda, med olika kategorier att söka i, osv.
Detsamma gäller då såklart även när man laddar upp något.
Vore verkligen något för dom ansvariga att ta tag i, det finns ju t.o.m folk som har erbjudit sej att hjälpa till med sortering osv (och faktiskt någon som har påbörjat det med en grovsortering, om jag inte minns fel).

Aurans nya filosofi, med den sk. "Trainz life-cyckle policy", för att styra och ställa och begränsa på DLS, med sitt maktmissbruk, är ju redan på väg att bli ett fiasko.
Har kollat dom senaste dagarna, och istället för att det bara kommer "nytt" material, så börjar folk vräka in sina gammla objekt igen, uppdat. till kuid2'or.
Så snart finns det väl "dubbelt upp" av allt gammalt, istället för......ja, vad nu Auran hade tänkt sej att uppnå med det.

Fördelen med att ladda upp objekten dit, är väl endast att möjligheten att söka på just region, och i olika kategorier, finns.

Ang. att ladda upp banor med material från andra sidor:
Går ju i.o.f att lösa problemen, genom att man bifogar en read me.txt, med hänvisningar till dom sidor man hittar dom objekten på.
Kan dock vara ett "hästjobb", om man har med mängder av sådana objekt.

Allt detta sagt utan att väga in multiplayer-alternativet, som jag själv inte är direkt intresserad av, eller har någon uppfattning om hur stort intresset för ett ev. fungerande sådant är.

Senast redigerad av ekankal den 2010-12-03 klockan 15:34.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat