Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 17:59   #108
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Skrev fel gällande I5 processorn, men den är fortfarande bra, I5 processorerna står sig riktigt bra på dagens marknad, trotts att dom endast är 2 kärniga.

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Vilken otrolig Intel propaganda... Nej, AMD smälter inte eller brinner (det var länge sen dom kunde göra det!), datorn slår av om dom blir för varma. Jag vet eftersom detta hänt mig flera gånger sista tiden.

Men smaken är som baken, en del gillar Intel och en del AMD. Rent prestanda mässigt är det inte mycket som skiljer dom två. Förr var Intel överlägset AMD, men inte idag!
Intels processorer är faktiskt bättre än AMD's rent hårdvarumässigt, dom är uppbyggda på ett smartare sätt, och prestandarden är högre hos intels processorer, men visst, AMD är ett alternativ om man inte känner för att betala det där extra för en Intel, men man får vad man betalar för.

Varför tror du Intel är dom som alltid är först med nya processor typer ?
Jo, för AMD lägger inga pengar på att utveckla nytt, dom kopierar, till lägsta pris möjligt, det är därför dom är billigare.

AMD har fortfarande ingen processor som riktigt kan konkurrera med Intels populärare processorer.

Jag använder regelbundet AMD's processorer (4 kärnig ) och den kan inte riktigt konkurrera med Intels 4 kärniga.

Men allt handlar ju om vad man vill betala, Fördelen med AMD är ju att dom är billigare, den genomsnittliga Intel processorn håller dock längre än vad AMD processorn gör, samt att det är lite extra krut i processorerna.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat